scattered clouds
10°C
24.04.2024.
Beograd
eur
117.1643
usd
109.4482
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

CEO Wargaming.net, Victor Kisly: Svaka greška koju smo napravili usput, nas je nečemu naučila!

29.05.2015. 16:52
Piše:
Srbija Danas
Victor Kislyi
Victor Kislyi / Izvor: Foto: wargaming.net
Grand Finals u Varšavi je prisustvovao celokupan vrh Wargaming.Net, uključujući i CEO ove kompanije, gospodina Viktora Kislija (Victor Kislyi)

Prvog dana turnira, dok su trajale preliminarne borbe, vaš novinar je dobio priliku da porazgovara sa CEO Wargaming.Net, i postavi mu nekoliko pitanja kako vezanih za tenkove, tako i za neke buduće naslove.

Recite nam prvo šta će je budućnost e-sportsa?

Ovo je nova era, za e-sports, gde se stvari veoma brzo menjaju. Ono što je bilo bitno prošle godine, ove može veoma lako biti zaboravljeno. Jednostavno stvari se veoma brzo menjaju. Ja lično smatram e-sports živim organizmom, koji se stalno menja, na bolje. Takođe evidentno je da e-sporst raste. Recimo finale DOTA 2 takmičenja je organizovano u Staples Centru (stadion u Los Anđelesu), ali bez obzira na broj ljudi koji su bili tamo fizički, to se ne može meriti sa ljudima koji su mečeve posmatrali preko Interneta. E-Sports je nova vrsta zabave, i zato se mi trudimo ne samo da ga približimo igračima već učinimo i televizičnim.

Wargaming.Net Varšava
Wargaming.Net Varšava / Izvor: Foto: wargaming.net

Wargaming ima poseban deo posvećen e-sports, gde radi preko 50 ljudi, čiji je zadatak da analiziraju trenutno stanje, i nakon toga daju predloge šta treba promeniti da bi e-sports deo bio zanimljiviji ne samo za igranje već i za gledanje. Takođe mi usko sarađujemo sa igračima, pitamo ih za mišljenje, slušamo njihove savete i na osnovu toga formiramo dalju strategiju

Kada imate nameru da organizujete neki događaj na Balkanu?

Lagao bih kada bih rekao da znam zašto nismo ništa organizovali na Balkanu. Ali obećavam vam da ću pitate e-sports deo kada imaju nameru da organizuju nešto na Balkanu. Znam da je World of Tanks tamo veoma popularan, i ja bih lično voleo dao organizujemo nešto, u Crnoj Gori recimo, pre svega zbog predivne prirode.

Da li planirate da pokrenete sopstveni kanal vezan za vaše igre i e-sports?

Pa postojali su takvi kanali u prošlosti, i da to je izvodljivo, ali mislim da to nije naš cilj. Mi kreiramo sadržaj za Twitch, jer oni ne bi ni postojali da nema kompanija koje proizvode e-sports naslove.

Wargming.net Varšava
Wargming.net Varšava / Izvor: Foto: wargaming.net

Sa druge strane verujem da se oni odlično razumeju u emitovanje programa, jer to je ipak njihovo biznis. Naša saradnje je dobra za obe strane. Mi im dajemo sadržaj, a oni zauzvrat promovišu naše igre.  Baš zato mislim da ćemo nastaviti da negujemo dobre veze sa ovim servisima i njima prepustiti da rade ono što rade dobro, dok ćemo se mi fokusirati na naš core biznis, a to je pravljen dobrih i zabavnih video igara.

Malo ljudi zna kako su nastali "tenkovi"! Kako je do toga došlo?

Pa iskreno ja sam želelo da napravimo MMO Arena igru, ali nisam ulazio u detalje, kako će ona izgledati.  Bilo je tu dosta različitih ideja, ali smo zaključili da je koncept World of Tanks najbolji, što se u praksi i pokazalo.

 Najpopularnije igre u e-spotsu su većinom free to play. Da li mislite da je razlog za njihovu popularnost upravo ta mogućnost da ih igrate besplatno?

Da, ja verujem da je tako. FTP koncept vam daje mnogo veću masu potencijalnih igrača. Probate igru, pa ukoliko vam se svidi, vi počnete sve više i više da je igrate i postajete sve bolji i bolji. Takođe vi birate kada želite da platite nešto vezano za igru, pa na taj način niste obavezni da redovno odvajte neke fonodove.  Upravo zato smo mi uveli u World of Tanks poseban matchmaking, namenjen pre svega ljudima kojima su interesantni okršaju 7 na 7, kao u e-sportsu.

 Da li bi mogli da nam kažete šta planirate u budućnosti?

Ne mogu da vam kažem ništa, što nije najavljeno. Mi smo sada mnogo iskusniji, kao kompanija. Nakon fantastičnog uspeha World of Tanks, bili smo malo preambiciozni sa nekim igrama.  Pravi primer toga je recimo World of Warplanes, kada smo malo požurili. Da smo malo sačekali, malo duže vremena proveli u testiranju, možda bi imali i bolji odziv igrača, jer bi pronašli X faktor, koji svaka igra mora da ima.

Wargming.net Varšava
Wargming.net Varšava / Izvor: Foto: wargaming.net

World of Warships recimo ima mnogo bolje statistike nego što smo očekivali, i zbog toga smo veoma srećni. Takođe veliku pažnju smo posvetili konzolnom tržištu, ali i mobilnim uređajima pa World of Tanks Blitz vrlo često obogaćujemo novim sadržajem. Lično to smatramo uspehom, jer smo uspeli da kompletnu PC igru smestimo u tablet.

Priča o Wargming.net je priča o uspehu. Da li bi ste neke stvari uradili drugačije, iz ove perspektive?

Pa iskreno ne znam. Mi smo se svi veoma trudili i vredno radili, ali moramo priznati da smo imali i pomalo sreće. U stvari, najbolje je reći da smo imali više sreće nego pehova. Sa druge strane mislim da je World of Tanks nikada ne bi bio moguć pre deset godina, jer tada Internet nije bio toliko jak. Sada je Internet široko rasprostranjen, a računari postaju sve jeftiniji, manji i moćniji. Na neki način mi smo napravili tenkove u pravo vreme. U svakom slučaju ne verujem da bih menjao puno stvari, a i svaka greška koju smo napravili usput nas je nečemu naučila.

 

Piše:
Srbija Danas
29.05.2015. 16:52