few clouds
16°C
26.04.2024.
Beograd
eur
117.1627
usd
109.3752
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Spotovi kojih se rado sećamo, ali koji su tu sa nama

10.05.2019. 14:48
Piše:
Promo
Mobi Dik
Mobi Dik / Izvor: Foto: YoutubePrintscreen/bracinac
Devedesete su bile turbulentan period , međutim u muzičkom smislu bile su period svojevrsne evroatlantske integracije (ne u političkom smislu).

Dens muzika sa prostora Evrope i SAD poslužila je kao primer mnogim ondašnjim estradnim umetnicima koji su na tu muziku nalepili svoje tekstove i – dobili smo muziku koja je starija od mnogih svojih fanova. Jedan od najbitnijih faktora bili su njihovi spotovi koji su, iako snimani u ono vreme i sa mnogo skromnijom tehnikom, našli svoje mesto pod suncem i nastanili društvene mreže.

Sem sentimentalne vrednosti, koja je promenljiva od osobe do osobe, ovi spotovi su plenili svojom upečatljivošću. Naime, na primeru grupe Mobi Dik možemo videti kako tema pesme može da rezultira spotom za pamćenje. U kontroverznom spotu „Kralj kokaina“, na jedan, može se reći, filmski način opisuje se ondašnje vreme u kome je stopa kriminala bila visoka.

Iako ovaj spot nije plenio bog zna kakvim efektima i koreografijom, dosledno je ispratio radnju i gotovo hronološki opisao život tadašnjeg prosečnog čoveka sa vrelog asfalta. Takođe, u spotu za pesmu „Ljubomoran“  pomenute grupe, imamo prilike da vidimo scene seksa onakvog kakav on jeste. Bez glume! Kako protiče snimanje muzičkih spotova sa ovakvim sadržajem, možemo samo da naslutimo. S obzirom da je u to vreme tv bio još uvek medij sa delimično konzervativnim sadržajem, bio je ovo rizik koji se, vreme je pokazalo, isplatio.

Pomenuta grupa poznata je po spotovima u kojima nema animatorskog komplikovanja, već spot podseća na trejler nekakvog filma. Još jedan dobar primer iz ovog perioda jeste grupa Energija. Jednostavnost nota i sadržaja spota pokazali su se kao pun pogodak. Ovi spotovi sadrže nekoliko kadrova, ali upakovanih tako da čine efikasnu celinu. 

Minimum efekata uz maksimum umeća snimatelja dalo je efikasan rezultat. Ukoliko bi se vodili YouTube računicom i pregledima, cifre su svakako za respekt. Naime, „Kralj kokaina“ ima preko 5 miliona pregleda, dok „Ljubomoran“, ima preko 5,5 miliona pregleda! Dakle, kvalitet je pobedio kvantitet. Sa druge strane, pesma „Suze“ ima preko pola miliona pregleda. Ako pretpostavimo da je tamo neke devedeset i pete postojao YouTube, možemo zaključiti da bi zarade od ovog sajta imale mnogo nula.

Dvadeset i kusur godina kasnije, možemo da kažemo kako su tadašnji producenti i montažeri dali neizostavan element ovim pesmama i kako je misija, sa njihove tačke gledišta, uspešna. Rad i trud kao što je ovaj treba da budu primer i putokaz svim video produkcijama, počevši od onih na lokalnom nivou do onih međunarodnih, pa i globalnih. Upravo zbog nečijeg profesionalizma i videoprodukcijskog znanja, ovih spotova se rado sećamo, ali su i ujedno tu, sa nama.

Piše:
Promo
10.05.2019. 14:48