clear sky
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

IZVEŠTAJ IZ OPOVA: Rade cverglani, ima ih malo i veoma su sitni! (FOTO)

14.04.2015. 13:11
Piše:
S. Stamenković
Pecanje na opovačkom Dunavcu / Izvor: Foto: Srbija Danas

Na vodi je juče bila katastrofa. Ali i mnogo lepo vreme.

Svaki početak je težak, a pogotovo kada prvi put ovog proleća vaš odani usamljeni babuškar, krene da upeca koju babuškicu, a ako se provuče i neki pošandrcali šaran, žurku da pravimo. Uštedeo sam za jednu jeftinu mašinicu, koju sam pazario ispod Pančevačkog mosta. Da se častim. Od mamaca sam uzeo gliste i crve, plus prihranu.

Na opovačkom Dunavcu oko 7 ujutru, posle lepe i lagane vožnje, brzo sam našao mesto, mada su i kolege, poput guštera, izmilele da pokušaju da upecaju neku ribu. Pitam kolegu, ima li šta?

- Ni da pipne - izgovara pecaroš te magične reči koje u alaskom žargonu zvuče kao da ti je on ničim izazvan opsovao majku.

Zabacujem dve dubinke i jedan plovak na "takmičarcu".

Pecanje na opovačkom Dunavcu / Izvor: Foto: SD

Oprema je takva-kakva je, za bolje primamo donacije, ali nije to problem: naše drage ribice još se nisu razmrdale. Eh, bilo je dana kada sam u Opovu vadio babuške od po 250 grama, pa naviše. A i bucov je znao da se zaleti na glistu.

I, onda je zadrmao moj verni plovak! I to tako da sam pomislio da je neki som odlučio da se promuva po plićaku. Malo sutra. Znam ja ko je to meni došao u goste. To je poznati dripac, Indijanac srpskih mršavih voda, gospodin cverglan. Nisam ni morao da vadim štap iz vode, već mi je pao mrak na oči. Da, to je bio on, moćna zver od 12 grama žive vage.

Utom je zaigrala i dubinka istom silinom, pa sam udario opaku kontru. I na njoj je čučao besni cverglan i to kapitalac - čitavih 37 grama žive vage, odokativno. Ali, kao što rekoh, vreme - lepo.

Pecanje na opovačkom Dunavcu / Izvor: Foto: Srbija Danas

Posle sat vremena i jednog popijenog piva, ništa osim toga nije se desilo. Ali, neće me to obeshrabriti! Pakujem štapove i odlazim na obližnji rukavac, koji se nalazi sa leve strane opovačkog mosta, kada dolazite iz pravca Beograda. A tamo - brdo kolega. Ponadali se mučenici. Kroz lepu šumicu što okružuje vodu, čuju se magične reči za rasterivanje ribe i glase - "ni da pipne".

Ista meta, isto odstojanje. S tom razlikom što sada nema čak ni cverglana. Prihranu nisam ni bacao, već sam počeo da štedim za sledeće pecanje. Posle tri sata sam se spakovao i krenuo kući. Tek po dolasku u topli dom sam primetio da mi je prodavac ispod "Pančevca" uvalio mašinicu kojoj fali kapica na ručici. Glupost, ali dovoljno da popiz**š. Uh. Videćemo se mi još, bato moj!

NARAVOUČENIJE: Ako rade samo cverglani, i to slabo, sedi di si i pecaj, biće bar za tiganjče.